REGLEMENTEN
AFSPRAKEN BELEID
Afspraken maken
Onze praktijk is op werkdagen voor behandeling geopend van 08.00 tot 17.00 uur.
Op werkdagen proberen we zoveel mogelijk telefonisch bereikbaar te zijn (071 5121412).
Toch kan het gebeuren dat de automatische telefoon beantwoorder u te woord staat. In dat geval kunt u uw naam en telefoonnummer inspreken en wordt met u contact opgenomen.
Bent u verhinderd, dan moet u uw afspraak uiterlijk 24 uur van tevoren hebben afgezegd. Heeft u dat niet gedaan, dan moeten wij u helaas het tarief voor een niet-nagekomen consult in rekening brengen.
Afsprakenbeleid
Voor het maken van een afspraak hebt u altijd een verwijzing van uw tandarts of mondhygiënist nodig. Na aanmelding wordt er altijd eerst een informatie consult afgesproken. Door de aard van de vraagstelling en de problemen zal altijd eerst met u moeten worden beoordeeld wat verstandig is.Afspraken die meer dan twee werkdagen van tevoren zijn verzet, kunnen wij opvangen. Voor afspraken die 1 dag voorafgaand zijn verzet en voor niet nagekomen afspraken, brengen wij de gereserveerde tijd in rekening (25 euro per kwartier).
Antwoordapparaat
Indien u ons belt en u krijgt het antwoordapparaat te horen, LUISTERT u deze altijd in uw eigen belang geheel en zorgvuldig af. Er kan belangrijke informatie voor u op staan. U kunt ook altijd via email een bericht zenden of een boodschap inspreken op het antwoordapparaat. U wordt dan zo snel mogelijk benaderd.
Afspraakherinnering
Wij sturen een week voorafgaand aan de afspraak een afspraakherinnering via e-mail naar onze patiënten voor een
afspraak die gepland staat voor de komende week. Dit is een gratis extra service die wij verlenen aan onze patiënten waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Mocht het dus een keer voorkomen dat u geen herinnering van ons ontvangt, dan betekent dit dus niet dat uw afspraak niet door zou gaan. De afspraak in uw eigen en onze agenda is dan leidend.
Onze praktijk is op werkdagen voor behandeling geopend van 08.00 tot 17.00 uur.
Op werkdagen proberen we zoveel mogelijk telefonisch bereikbaar te zijn (071 5121412).
Toch kan het gebeuren dat de automatische telefoon beantwoorder u te woord staat. In dat geval kunt u uw naam en telefoonnummer inspreken en wordt met u contact opgenomen.
Bent u verhinderd, dan moet u uw afspraak uiterlijk 24 uur van tevoren hebben afgezegd. Heeft u dat niet gedaan, dan moeten wij u helaas het tarief voor een niet-nagekomen consult in rekening brengen.
Afsprakenbeleid
Voor het maken van een afspraak hebt u altijd een verwijzing van uw tandarts of mondhygiënist nodig. Na aanmelding wordt er altijd eerst een informatie consult afgesproken. Door de aard van de vraagstelling en de problemen zal altijd eerst met u moeten worden beoordeeld wat verstandig is.Afspraken die meer dan twee werkdagen van tevoren zijn verzet, kunnen wij opvangen. Voor afspraken die 1 dag voorafgaand zijn verzet en voor niet nagekomen afspraken, brengen wij de gereserveerde tijd in rekening (25 euro per kwartier).
Antwoordapparaat
Indien u ons belt en u krijgt het antwoordapparaat te horen, LUISTERT u deze altijd in uw eigen belang geheel en zorgvuldig af. Er kan belangrijke informatie voor u op staan. U kunt ook altijd via email een bericht zenden of een boodschap inspreken op het antwoordapparaat. U wordt dan zo snel mogelijk benaderd.
Afspraakherinnering
Wij sturen een week voorafgaand aan de afspraak een afspraakherinnering via e-mail naar onze patiënten voor een
afspraak die gepland staat voor de komende week. Dit is een gratis extra service die wij verlenen aan onze patiënten waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Mocht het dus een keer voorkomen dat u geen herinnering van ons ontvangt, dan betekent dit dus niet dat uw afspraak niet door zou gaan. De afspraak in uw eigen en onze agenda is dan leidend.
PIJNKLACHT EN SPOEDGEVAL
Als zich tijdens de openingsuren van onze praktijk een spoedgeval voordoet – bijvoorbeeld een tandvlees abces of een post operatieve bloeding- dan maken wij ruimte om u te helpen. Wanneer u ’s ochtends voor 10.00 uur belt met een pijnklacht/spoedgeval, proberen wij u zoveel mogelijk dezelfde dag te helpen. Voor spoedhulp in de avonduren en in het weekend is er altijd een Parodontoloog beschikbaar voor overleg of behandeling. Deze procedure geldt ook voor de vakantieperioden.
PRIVACY REGLEMENT
In de praktijk hanteren we een privacy reglement. Dat betekent dat uw gegevens beschermd zijn en niet Toegankelijk voor derden. Voor verzending naar of inzage door derden is altijd uw toestemming nodig. Sinds juli 2010 kunnen zorgverzekeraars ook zonder uw toestemming over uw gegevens beschikken.
Ook bij de inrichting van uw patiëntendossier houden wij ons aan de richtlijn die hiervoor door onze beroepsorganisatie is ontwikkeld.
Uw gegevens up-to-date
U bent altijd zelf verantwoordelijk dat uw gegevens bij eventuele wijziging aan ons worden doorgegeven (bijvoorbeeld een verandering van zorgverzekeraar, huisarts, medicatie, adres of telefoonnummer).
Ook bij de inrichting van uw patiëntendossier houden wij ons aan de richtlijn die hiervoor door onze beroepsorganisatie is ontwikkeld.
Uw gegevens up-to-date
U bent altijd zelf verantwoordelijk dat uw gegevens bij eventuele wijziging aan ons worden doorgegeven (bijvoorbeeld een verandering van zorgverzekeraar, huisarts, medicatie, adres of telefoonnummer).
HUISREGELS
Uw eigendommen
Waak zelf over uw eigendommen. De Parodontologie Praktijk Leiden is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.
Roken
Roken in de praktijk of bij de toegang van de praktijk is niet toegestaan. Uitgetrapte sigaretten op onze
oprit/toegang vinden wij een vies gezicht.
Huisdieren
Huisdieren (honden, katten e.d.) zijn vanwege de eisen van hygiëne in de praktijk niet toegestaan.
Waak zelf over uw eigendommen. De Parodontologie Praktijk Leiden is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.
Roken
Roken in de praktijk of bij de toegang van de praktijk is niet toegestaan. Uitgetrapte sigaretten op onze
oprit/toegang vinden wij een vies gezicht.
Huisdieren
Huisdieren (honden, katten e.d.) zijn vanwege de eisen van hygiëne in de praktijk niet toegestaan.
KLACHTEN REGLEMENT
Tweede mening
In de gevallen dat u zich niet kunt vinden in de voorgestelde behandelmogelijkheden of de diagnose, dan kunt u niet verder met de behandeling. Dan is het belangrijk om in contact te komen met een andere professional die met u alle gegevens nog eens op een rij zet. Dat kan binnen de praktijk en soms buiten de praktijk bij een gecertificeerde parodontoloog NVvP. Deze procedures zijn niet kosteloos.
Klachtenrichtlijn
Ondanks alle inspanningen kan het gebeuren dat u een klacht hebt over uw behandeling. Wij hanteren hiervoor een klachtenrichtlijn die gericht is op oplossingen. Een goed gesprek kan veel misverstanden voorkomen. Uw parodontoloog is lid van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT). Dankzij het lidmaatschap van deze beroepsorganisatie is ook uw recht op het indienen en laten behandelen van klachten goed geregeld. U vindt hier meer informatie over de klachtenprocedure.
In de gevallen dat u zich niet kunt vinden in de voorgestelde behandelmogelijkheden of de diagnose, dan kunt u niet verder met de behandeling. Dan is het belangrijk om in contact te komen met een andere professional die met u alle gegevens nog eens op een rij zet. Dat kan binnen de praktijk en soms buiten de praktijk bij een gecertificeerde parodontoloog NVvP. Deze procedures zijn niet kosteloos.
Klachtenrichtlijn
Ondanks alle inspanningen kan het gebeuren dat u een klacht hebt over uw behandeling. Wij hanteren hiervoor een klachtenrichtlijn die gericht is op oplossingen. Een goed gesprek kan veel misverstanden voorkomen. Uw parodontoloog is lid van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT). Dankzij het lidmaatschap van deze beroepsorganisatie is ook uw recht op het indienen en laten behandelen van klachten goed geregeld. U vindt hier meer informatie over de klachtenprocedure.
BETALINGSVOORWAARDEN
Begrotingen
U ontvangt van ons van tevoren een begroting van het eerste bezoek. Bij het eerste bezoek krijgt u een begroting van de geschatte kosten van de volgende behandelingsfase. Ook later in het behandelproces krijgt u steeds gespecificeerde begrotingen van de besproken behandelingen.
Betalingsvoorwaarden
In onze praktijk worden de declaraties verwerkt volgens de prestatie beschrijvingen van de NZA. U vindt
deze op puc.overheid.nl/nza/ . Betalingen worden aansluitend op de behandeling voldaan door PIN. U kunt dan zelf de factuur naar uw verzekeraar zenden zodat uw recht op verzekering gecontroleerd kan worden. Hier vindt u de betalingsvoorwaarden van Medicas die wij in de praktijk hanteren.
U ontvangt van ons van tevoren een begroting van het eerste bezoek. Bij het eerste bezoek krijgt u een begroting van de geschatte kosten van de volgende behandelingsfase. Ook later in het behandelproces krijgt u steeds gespecificeerde begrotingen van de besproken behandelingen.
Betalingsvoorwaarden
In onze praktijk worden de declaraties verwerkt volgens de prestatie beschrijvingen van de NZA. U vindt
deze op puc.overheid.nl/nza/ . Betalingen worden aansluitend op de behandeling voldaan door PIN. U kunt dan zelf de factuur naar uw verzekeraar zenden zodat uw recht op verzekering gecontroleerd kan worden. Hier vindt u de betalingsvoorwaarden van Medicas die wij in de praktijk hanteren.