Welkom bij Parodontologie Praktijk Leiden
Healthy gums, healthy body
  • HOME
  • ENGLISH
  • VOOR PATIËNTEN
    • Corona informatie
    • Online aanmelding nieuwe patiënt
    • Online medische vragenlijst
    • Parodontologie
    • Behandeling parodontitis
    • Plastische parodontale chirurgie
    • Implantologie
    • Prothetiek op implantaten
    • Gnathologie | OSAS
    • Eerste bezoek en vervolgafspraken
    • Winkel
  • AFSPRAKEN
  • VOOR VERWIJZERS
    • Online verwijsbrief
  • Kennis pagina en nieuws
  • DE PRAKTIJK
    • Over de praktijk
    • Missie
    • Virtuele tour praktijk
    • Medewerkers
    • Vacatures
    • Kwaliteitsbeleid en ISO 9001
    • Reglementen
    • Links
    • Feedback
  • ERKENNING PARODONTOLOGEN
  • CONTACT
    • Contact
    • Bereikbaarheid
  • VOOR MEDEWERKERS
    • Nieuws medewerkers
    • Online medical questionaire
  • Tarieven en prestaties
    • Vergoedingen van tarieven en prestaties in 2023
  • Disclaimer
  • Site map

Kwaliteits beleid en Keurmerken (ISO 9001)

Kwaliteitsbeleid

De praktijk is gecertificeerd volgens ISO 9001 wat betekent dat alle bedrijfsprocessen onderdeel zijn van een continu verbeterproces. De parodontologen zijn BIG geregistreerd, nationaal (NVvP) en internationaal (EFP)
gecertificeerd en ingeschreven in het kwaliteitsregister tandartsen.
De mondhygiënisten die zijn afgestudeerd sinds 2010 staan automatisch in het kwaliteitsregister mondhygiëne. Het beleid in de Parodontologie Praktijk Leiden is dat mondhygiënisten die zijn afgestudeerd voor 2010 werken aan registratie voor het kwaliteits register. Daarnaast hebben de mondhygiënisten in de Parodontologie Praktijk de parodontologie specialisatie minor gevolgd, waar tevens een stage in een erkende parodontologie praktijk onderdeel van is.

Kwaliteitsverbeteringstrajecten


De Parodontologie Praktijk Leiden kent verschillende trajecten om de kwaliteit te verbeteren.

1. Officiële visitatie.
Onderdeel van de erkenning parodontoloog door de Nederlandse Vereniging voor Parodontologie (NVvP) is dat de parodontologen NVvP elke 5 jaar gevisiteerd worden in de praktijk. Daarmee worden zij beoordeeld op scholings niveau, praktisch en klinisch handelen en de praktijk organisatie (inclusief steriliteit en hygiëne)als geheel. Daarnaast moeten de parodontologen jaarlijks voldoen aan de herregistratie eisen van voldoende scholing (gegeven en gevolgd), minimaal aantal uitgevoerde verrichtingen en praktijk organisatie.

2. Externe audits.
A. De Parodontologie Praktijk Leiden conformeert zich aan de ISO 9001norm. Deze omvat tevens audits door een gecertificeerde externe instantie (zoals Lloyd's Register) die de organisatie meermalen beoordeeld. De Parodontologie Praktijk Leiden is gecertificeerd door LRQA. Jaarlijks vind er een externe audit plaats. 

B. Jaarlijks vind er een audit plaats onder auspiciën van Aqua D&S om het waterbeheerplan te toetsen. Door een externe organisatie worden daarnaast watermonsters afgenomen en wordt de waterkwaliteit onder andere gecontroleerd op de afwezigheid van legionella.

3. Tevredenheids onderzoek.
Zowel binnen het ISO 9001 traject als binnen de visitatie eisen van de parodontologen vindt een periodieke toetsing plaats van patiënttevredenheid en van verwijzers.


Keurmerken van de Parodontologie Praktijk Leiden


De Parodontologie Praktijk Leiden voert de volgende keurmerken:
- BIG registratie van de parodontologen
- Parodontoloog NVvP
- Parodontoloog EFP
- Kwaliteitsregister Tandartsen
- Kwaliteitsregister Mondhygiënisten
- Gecertificeerd kwaliteits management systeem ISO 9001.
- Gecertificeerd legionella preventie beheer systeem ISSO 55.1 en NEN 1006.
Foto
Foto
Picture
Picture
Picture
Picture

Wat is ISO 9001?


De praktijk heeft een kwaliteits management systeem wat gekenmerkt wordt als een continu verbeterproces. De internationaal erkende norm voor een kwaliteits systeem is ISO 9001:2008.
Deze internationale norm specificeert eisen voor een kwaliteitsmanagementsysteem wanneer een organisatie:
1. moet aantonen dat zij in staat is om op consistente wijze producten te leveren die voldoen aan de eisen van de klant en van toepassing zijnde wet- en regelgeving; en
2. zich ten doel stelt om de klanttevredenheid te verhogen door het systeem doeltreffend toe te passen,
3. met inbegrip van processen voor continue verbetering van het systeem alsmede de borging van het voldoen aan eisen van klanten en van toepassing zijnde wet- en regelgeving.
Voor extra informatie:
- International Organization for Standardization.
- Informatie ISO 9001.
De Parodontologie Praktijk Leiden conformeert zich aan de ISO 9001 normen en is gecertificeerd.
Copyright © 2003-2023      Parodontologie Praktijk Leiden